Aktualna izdanja
Ugostiteljstvo i turizam
Croatian Convention & Incentive Magazine
Croatian City Break Magazine
Croatian Health Tourism Magazine
Pretraži
 
Revija UT je službeno glasilo stručnih udruga:
U Hrvatskoj: Interes domaće publike za festivalsku scenu
U Hrvatskoj: Interes domaće publike za festivalsku scenu
Nakon festivalskog booma koji je u Hrvatskoj zabilježen lani, interes domaćih posjetitelja za festivale u ovoj je godini pao za 11 posto. To pokazuju rezultati istraživanja MasterIndexa koje je u svibnju ove godine proveo Mastercard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve na uzorku od 1.009 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Iz tog istraživanja izlazi da festivale danas posjećuje 47 posto ispitanika, pri čemu one u Hrvatskoj bira 39 posto ispitanika, dok njih osam posto odlazi na festivale u inozemstvu. Festivalska scena  sve više zanima žene, pa na festivale odlazi 42 posto pripadnica ljepšeg spola ili sedam posto više nego lani. I dalje najbrojniji posjetitelji su mladi u dobi od 18 do 29 godina (45 posto) te visokoobrazovani ispitanici (47 posto), a među njima najviše je posjetitelja iz sjeverne Hrvatske.

Interes za festivale u inozemstvu nije se znatno povećao. Taj broj nešto je veći među mladima između 18 i 29 godina, stanovnicima u Istri, (10 posto), stanovnicima Zagreba i okolice (11 posto) te ispitanicima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (18 posto).

Ulični festivali i dalje najpopularniji

Ispitanici i dalje najčešće posjećuju ulične festivale (44 posto) koje po popularnosti slijede festivali pop glazbe (30 posto), rock i metal glazbe (29 posto), gastronomski festivali (25 posto), festivali elektroničke glazbe (24 posto) te razne druge kulturne manifestacije.

Ulični festivali popularniji su među starijim ispitanicima nego mladima, a najveći broj posjeta uličnim festivalima je među ispitanicima bez prihoda ili s niskim prihodima. Također, ulične festivale najčešće posjećuju ispitanici iz Zagreba (59 posto), sjeverne Hrvatske (58 posto) te Like, Korduna i Banovine (66 posto). Najniži postotak posjeta u Istri (28 posto) i Dalmaciji (20 posto).

Rock i metal glazba najpopularnija u Istri i Zagrebu

Festivale pop glazbe najčešće posjećuje najmlađa skupina ispitanika (40 posto), među kojima prednjače žene (37 posto žena odlučuje se za pop festivale, a po popularnosti među glazbenim festivalima slijede rock i elektronski festivali).
Rock i metal festivali popularniji su kod stanovnika Istre, Primorja i Gorskog kotara (42 posto) te Zagreba i okolice (35 posto) nego stanovnika drugih regija. Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju ispitanici od 18 do 39 godina (33 posto te 24 posto), dok su festivali s tematikom kulturne baštine najpopularniji među ispitanicima starijima od 50 godina (33 posto).

Slabije su posjećeni dokumentarni, tematski i festivali alternativnih te low-budget filmova.



Uz trošak i program, vremenske prilike utječu na odluku o posjeti festivala


Trošak je najbitniji kriterij za odluku o posjetu festivalu među ispitanicima u dobi od 18 do 29 godina (77 posto) te onima u dobi od 30 do 39 godina (66 posto), a posebno među ženskim ispitanicima (73 posto).

Trošak je, očekivano, glavni kriterij pri odluci o posjetu festivalima među ispitanicima koji nemaju prihoda (80 posto), a među onima s prihodima do 2.800 kn postotak je još veći (87 posto).

Muškarci (64 posto), Zagrepčani i stanovnici okolice Zagreba (77 posto) odlučit će o odlasku na festival ovisno o programu i listi izvođača. Uz program, trošak je bitan kriterij najmlađim ispitanicima (69 posto) 

Ispitanicima starijim od 55 godina, muškarcima te stanovnicima Like, Korduna i Banovine i sjeverne Hrvatske bitna je i atmosfera na festivalu. Vremenske prilike i godišnje doba postaju sve bitniji kriterij, posebice najstarijoj skupini ispitanika te stanovnicima u Slavoniji.
 
 
U porastu potrošnja za smještaj

Čak 93 posto ispitanika koji posjećuju festivale konzumira neku vrstu pića, a njih 80 posto na festivalima troši novac  i na hranu (postotak je najveći u dobnoj skupini od 30 do 49 godina). Bitna je stavka u budžetu prijevoz i to u skupini ispitanika starijih od 50 godina (67 posto) te među stanovnicima sjeverne Hrvatske (67 posto).

Trošak smještaja povećan je deset posto, posebice među mlađima od 39 godina (43 posto) iz Zagreba (52 posto).
Suveniri i memorabilije (28 posto), duhanski proizvodi (21 posto) i turističke atrakcije na lokaciji festivala (19 posto) u manjim postocima predstavljaju dodatne troškove za vrijeme festivala.

Potrošnja je slična kao i prošle godine – većina ispitanika na festivalu potroši do 500 kn (60 posto), dok 17 posto ispitanika troši više od tisuću kuna po festivalu. Najveći potrošači su muškarci, stanovnici iz Zagreba i Dalmacije i ispitanici u dobi od 30 do 39 godina te s mjesečnim primanjima većim od dvanaest tisuća kuna.  

Uvjerljivo najčešći oblik plaćanja na festivalima je gotovina (92 posto). Ipak u porastu, za šest posto u odnosu na prošlu godinu, je plaćanje bankovnim karticama (35 posto) te korištenje festivalskih narukvica (17 posto) i festivalskih kartica (11 posto). Bankovne kartice najčešće koriste muškarci (39 posto) iz Zagreba i Zagrebačke županije (43 posto) te Like, Korduna i Banovine (42 posto). Nošenje festivalskih narukvica najčešće je među najmlađom skupinom ispitanika, onih od 18 do 29 godina (24 posto), stanovnicima Istre i Primorja (25 posto) te Zagreba i Zagrebačke županije (24 posto). Upravo oni češće koriste i festivalske kartice (17 posto).



Na festivale u paru ili društvu prijatelja


U pratnji partnera, u postotku većem od 60 posto, na festivale najčešće odlaze pripadnici dobne skupine 30+ među kojima je najviše Slavonaca (72 posto). Pripadnici najmlađe skupine ispitanika od 18 do 29 godina najčešće odlaze na festivale u manjoj skupini prijatelja. Sljedeću skupinu čine ispitanici od 30 do 49 godina, češće putuju u društvu članova obitelji. Sami na festivale najradije odlaze mladi, muškarci iz Istre, Primorja i Dalmacije.

Ostanak u destinaciji tijekom održavanja festivala

U porastu je korištenje smještaja za vrijeme festivala. Stariji ispitanici češće biraju hotelski smještaj, kao i oni s višim primanjima. Zagrepčani se najviše odlučuju za apartmane, pansione ili bed&breakfast opcije. Najmlađi ispitanici preferiraju smještaj u apartmanima i festivalskim kampovima.

Čak 40 posto ispitanika ostaje u destinaciji jedan do dva dana duže i nakon završetka festivala (76 posto). Najčešće su to mlađi od 50 godina, te stanovnici iz Dalmacije i Zagreba.

2019-06-28 15:50:30 |



Online pretplata
 
 



  • Naslovnica
  • O nama
  • Naša izdanja
  • Arhiva izdanja
  • Marketing
  • Kontakt
  • ugostiteljstvo i turizam
  • EU fondovi
  • IT i turizam
  • energija i ekologija
  • obrazovanje
  • preporuke i zanimljivosti
  •