Udaljenost koju su putnici iz Hrvatske prelazili ovog ljeta putujući na odmor smanjenjena je za 56 posto u odnosu na lani, ali nije smanjena i njihova želja za putovanja. Naprotiv, interes za domaćim destinacijama ove sezone je pojačan. 

Iako su se putovanja ovog ljeta drastično promijenila, podaci koje je prikupio Booking.com pokazuju da se sreća koju putovanja donose ne mjeri u kilometrima. Naime, analizirajući putovanja ostvarena ljetos,  Booking.com je došao do podatka kako se prosječna udaljenost koju su putnici iz Hrvatske prešli putujući u razdoblju lipanj - kolovoz smanjila za 56 posto u odnosu na isti period prošle godine,  što je malo manje od globalnog prosjeka koji iznosi 63 posto.  Gledajući podatke dobivene u ljeto 2019. godine, putnici iz Hrvatske su u prosjeku putovali 726 kilometara po rezervaciji, dok se ovog ljeta ta udaljenost  smanjila na svega 322 kilometra po rezervaciji, što je nešto malo veća udaljenost između Zagreba i Šibenika. Prosječna udaljenost je izračunata na osnovu udaljenosti između procijenjene lokacije osobe koja rezervira na temelju IP i destinacija (ravna linija). Izmjene kroz godine izračunate su gledajući rezervacije putnika iz Hrvatske od 1. lipnja do 31. kolovoza 2020. godine u usporedbi s istim lanjskim razdobljem. 

Najpopularnije destinacije

Čak 68 posto prijeđene udaljenosti putnika iz Hrvatske između 1. lipnja i 31. kolovoza 2020. godine bilo je unutar Hrvatske, u usporedbi sa samo 17 posto u istom periodu u 2019. godini. Obala i rustikalni otočni gradovi uz pripadajuće prirodne ljepote na vrhu su liste popularnih destinacija koje su putnici iz Hrvatske rezervirali ovog ljeta. Mnogi od njih koristili su priliku i putovali kako bi posjetili obitelj i prijatelje s kojima se nisu mogli susresti tijekom restrikcija putovanja i mjera fizičke udaljenosti. Iako je Hrvatska na vrhu ljestvice najpopularnijih destinacija koje su putnici iz Hrvatske rezervirali ljetos, slijede ih Njemačka, Italija, Bosna i Hercegovina i Austrija, što pokazuje da su neki putnici iz Hrvatske putovali izvan granica države kako bi uživali u putovanjima, ali su pritom ipak ostajali unutar kontinenta.

Mnogi putnici iz Hrvatske ponovo su otkrili šarmantne domaće destinacije na čelu s otocima za koje se javio pojačani interes ove sezone. Domaće destinacije koje su bile veoma tražene su Starigrad-Paklenica i otočki gradovi Stari Grad, Hvar, Malinska i Korčula.

Iako su neke ruralne destinacije sve popularnije, dugoročno su provjereni urbani favoriti još uvijek na vrhu liste najpoželjnijih odredišta, a to su gradovi Zagreb, Zadar, Split i Dubrovnik.

Što se tiče odabira smještaja, putnici iz Hrvatske ove godine najčešće su odsjedali u kampovima, zatim u villama i kućama za odmor.  Porast rezervacije smještaja u kampovima pokazuje promjenu trendova u putovanjima. Ako uspoređujemo podatke s kraja 2019. godine prije nego se znalo da će naši planovi za putovanja u 2020. godini biti ometeni globalnom pandemijom, samo 13 posto putnika iz Hrvatske namjeravalo je odsjesti u kampovima, dok ih je čak 64 posto planiralo provesti svoj odmor u hotelima.

Starigrad Paklenica

Neočekivani planovi za putovanja

Iako su događaji koji su ove godine doveli do velikih promjena u navikama putnika i odabiru destinacija, putovanja su ipak ostala velika želja za mnoge. Krajem 2019. godine putnici iz Hrvatske sanjarili su o prekrasnim plažama (61 posto) i izletima u užurbane gradove (57 posto),  a čak njih 49 posto  sanjarilo je o tome da posjeti obitelj i prijatelje i prije nego su znali da će im kontakt biti ograničen.  

Mnoge destinacije na listama želja putnika nalaze se veoma daleko i do njih bi trebalo putovati avionom, a ove godine mnogi su otkrili predivne lokacije u blizini svog prebivališta. Putnici iz Hrvatske su i u 2020. godini uvažavali svoje želje za putovanjima samo su to radili malo bliže doma, bilo da su posjetili plaže Starigrad-Paklenice umjesto Dubaia ili istraživali grad Zagreb umjesto Londona.

“Tijekom ovih nepredvidivih vremena ohrabrujuće je vidjeti da unatoč tome što su se naši planovi i prioriteti promijenili, naša strast prema putovanju nije. Bilo da se radio o novim uspomenama, učvršćenim odnosima ili podijeljenim osmjesima, ovo ljeto smo dokazali kako se sreća ne može mjeriti u kilometrima i da postoji puno pustolovina i mjesta za istraživanje koja se mogu otkriti u blizini. Naša misija je olakšati svima da istraže svijet nudeći najširu ponudu, vrijednost i jednostavno iskustvo kako bi putnici mogli uživati u na svojim putovanjima čim postane sigurno putovati blizu ili daleko", istaknuo je Arjan Dijk, viši potpredsjednik i direktor marketinga u Booking.comu.