Poslovni je turizam  zaustavljen pandemijom koronavirusa a njegov se oporavak, na žalost, još ne nazire. Koje su pretpostavke za povratak?

Popuštanjem mjera  i mogućnostima okupljanja  većeg broja ljudi  na otvorenom i zatvorenom prostoru ispunjen  je jedan formalni, ali na žalost ni izdaleka dovoljan  uvjet za tržišni povratak kongresne industrije koja je Hrvatskoj uobičajeno značajne prihode donosila  u predsezoni i posezoni. Posao s kojim  računaju turističke destinacije  i najveće hotelske kuće, od kojih su mnoge značajno uložile u razvoj kongresne infrastrukture, tako je doveden u pitanje

Sudeći  po najavama povratka barem jednog dijela odmorišnih gostiju, čini se da  će najzahtjevniji biti povratak  poslovnog turizma  kod kojeg je, kako ističe predsjednik Hrvatske udruge profesionalaca u kongresnom turizmu (HUPKT) Ranko Filipović,  proljetni gubitak prometa stopostotan. Hoće  li se  ujesen  održati dio  za  to razdoblje planiranih  ili u proljeće prolongiranih  poslovnih događanja za sada je neizvjesno te ovisi, dakako, prije  svega o epidemiološkoj situaciji.

No,  scenarij povratka još je mnogo zahtjevniji, ističe  sugovornik UT Portala  Ranko Filipović i naglašava: „Nažalost, situacija se za sada nije nimalo promijenila. To što smo mi mjere ublažili i otvorili granice, za poslovni turizam  nije  dovoljno. Promjene će se početi događati kada se uspostave avionske linije  a stranci počnu putovati. Za povratak  poslovnih  putovanja i konferencija  potrebno je i  da dobiju takve upute od svojih vlada ili kompanija/institucija  te da im financijske prilike to omogućuju.   Neki bi  se skupovi na jesen  ili zimi mogli održati pod uvjetom da epidemiološka situacija bude kao sada ili bolja te da bude letova prema Hrvatskoj. Ne odnosi se ta suzdržana procjena samo na međunarodne skupove nego i na domaće, na kojima su  također neophodni  strani predavači“,  kaže  predsjednik  HUPKT-a.

Tako  se i u poslovnom  turizmu  potvrđuje  činjenica da je za povratak potrebna  sustavna  aktivnost  koja će, osim  o  neophodnom domaćem institucionalnom angažmanu, ovisiti i o normalizaciji globalnih  zdravstvenih, prometnih  i poslovnih prilika.   Do  tada će se i  dalje  živjeti i poslovati online iako -  stručnjaci  su složni – virtualni poslovni  sastanci neće trajno ugroziti  potrebu  za susretom, razmjenom  ideja i socijalnim kontaktima uživo.

Da bi  povratak bio što uspješniji i  brži, uz pozitivnu globalnu  situaciju potreban  je  također jasan i precizno  adresiran  te tržišnim i marketinškim mjerama popraćen scenarij povratka…