Pomoći turističkom gospodarstvu  te ostati prisutan  u svijesti potencijalnih turista u ovom su trenutku glavni ciljevi turističkih institucija

 Pandemija koronavirusa mijenja i način održavanja sastanaka pa  je  sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice održana putem video poziva te je, dakako bila posvećena aktualnoj situaciji u turizmu.  

Pomoć turističkom sustavu

Cappelli Dalibor Urukalovic PIXSELL 2 3

 Ministar turizma Gari Cappelli                                                                                            Foto: D. Urukalo, Pixell

Tom  je prilikom ministar turizma  i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Gari Cappelli govorio o mjerama Vlade  namijenjenima turističkom sektoru kao i mjerama Ministarstva turizma.  

„Dosadašnje mjere usmjerene su na održavanje likvidnosti turističkih subjekata i očuvanje radnih mjesta.  Naš glavni cilj je održati turistički sustav stabilnim do trenutka kada se stvore preduvjeti za nastavak normalnog poslovanja kako bismo bili spremni što bolje se pozicionirati na tržištu po završetku ove trenutne situacije. Kroz samo neke od dosadašnjih mjera smo po osnovi turističke pristojbe i koncesijske naknade rasteretili sustav za oko 180 milijuna kuna. Vlada RH za očuvanje svakog radnog mjesta osigurala je četiri tisuće kuna te je oslobodila 93 posto poduzeća poreznih obveza, dok je za ostatak mjera odgoda plaćanja i obročna otplatu do 24 mjeseca bez kamata. Uz već predstavljene kreditne linije namijenjene održavanju likvidnosti, Ministarstvo turizma subvencionira i dodatne putem HBOR-a za obrtna sredstva i povećanje likvidnosti uz subvencioniranu kamatu namijenjeno mikro, malim i srednjim poduzetnicima u turizmu i ugostiteljstvu u iznosu od 600 milijuna kuna, a koje će moći koristiti i turističke zajednice na tri godine beskamatno“, istaknuo je ministar Cappelli te rekao da će hrvatska vlada kontinuirano provoditi različite mjere kako bi se minimalizirale gospodarske posljedice situacije s koronavirusom i kako bi se turistički sustav učinio pripravnim za razdoblje nakon epidemije.

Prisutni na tržištu  

 Staničić Autor Darko Dragčević

Kristjan Staničić. direktor HTZ-a                                                                                                                                                  Foto: Darko Dragčević

O  prilikama na tržištu i sadašnjim aktivnostima  govorio je direktor Kristjan Staničić: „U svakodnevnoj smo komunikaciji sa svim našim  predstavništvima u svijetu te na dnevnoj bazi dobivamo izvješća o situaciji na emitivnim tržištima. Prisutnost i vidljivost na svjetskoj turističkoj karti primarno održavamo kroz aktivnosti na društvenim mrežama na kojima trenutno bilježimo iznad prosječan doseg objava, posebice na tržištu Italije i Amerike. Ljudi su u svojim domovima, a mi im pokušavamo na zanimljiv način s mnoštvom korisnih informacija prikazati i manje poznate priče iz hrvatskih destinacija. Brojimo 18 Facebook stranica, svaki sadržaj pomno se bira i prilagođava trenutnom stanju na svakom nama važnom tržištu te se nastojimo i dalje promovirati kao blisko i sigurno tržište te izazvati emocije fotografijama te Tongchenga. Iako je i dalje neizvjesno u kojem će se trenutku početi realizirati turistički promet u zemlji, svaka kriza u jednom trenutku završava, a kad se stvore uvjeti okrenut ćemo se aktivnoj promociji prema domaćem tržištu, kao i prema dostupnim tržištima u okruženju“, izjavio je direktor Staničić ocijenivši pozitivnima mjere Vlade za očuvanje gospodarstva. 

Na sjednici se razgovaralo o situaciji u drugim zemljama, mjerama koje se poduzimaju te općenito stanju turističkih tvrtki u Europi i svijetu pri čemu se naglasila važnost kontinuirane komunikacije s brojnim partnerima kako bi se suradnja po završetku trenutne situacije mogla intenzivirati te čime bi se omogućio brži oporavak i stabilizacija turističkog tržišta.