Izvjesno je da će pandemija i njezine posljedice obilježiti turizam i u 2021. godini pa  će tome biti prilagođene i aktivnosti Hrvatske turističke zajednice čiji su  prihodi u idućoj godini planirani u iznosu od oko 285 milijuna kuna.  

 Pandemija Covid -19 obilježila je turističke tokove u 2020. godini a u njihovom znaku bit će i predstojeća godina, što zahtijeva i prilagođavanje turističke ponude kao i marketinških aktivnosti. Tome je bila posvećena i online sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj je  prihvaćen i  Godišnji program rada HTZ-a  za 2021. godinu. 

 

U prvom planu  sigurnost i pripremljenost na nove okolnosti

U  idućoj se godini planiraju  prihodi od 285 milijuna kuna. Aktivnosti će između ostaloga biti  usmjerene  na pojačane marketinške i PR aktivnosti  kako bi se na taj način kompenzirao  pad intenziteta  marketinških aktivnosti sustava turističkih zajednica. Pritom se planira povećanje aktivnosti  na generalnoj promociji ali i jačanje aktivnosti i  kampanja za strateške projekte. Također se planira daljnje jačanje odnosa s ključnim partnerima te predstavljanje  ukupne  turističke ponude s naglaskom  na sigurnost  te pripremljenost turističkih destinacija na nove okolnosti uvjetovane pandemijom.    

Nikolina Brnjac: Uspješno odgovaramo izazovima

BRNJAC

  O ovogodišnjim rezultatima kao i  prilagodbi turističkog sektora   govorila je ministrica turizma i sporta  Nikolina Brnjac, izrazivši zadovoljstvo  postignutim u specifičnim uvjetima pandemije.     „Pokazali smo odgovornost i vodimo brigu o očuvanju turističkog sektora. Zajedničkom suradnjom uspješno odgovaramo izazovima pred nama, vodeći se mišlju inovativnog, otpornog i održivog turizma. Iako je turistička godina za Hrvatsku započela u ozračju optimističnih najava i pozitivnih pokazatelja siječnja i veljače, pandemija je turistički sektor već u ožujku uvela u vrlo teško razdoblje. Tijekom ljetnih mjeseci imali smo zadovoljavajuće pokazatelje, što potvrđuje i činjenica kako je Hrvatska bila jedna od najuspješnijih destinacija južne Europe i Mediterana.

Hrvatski turistički sektor vrlo brzo se prilagodio situaciji, a naše aktivnosti ciljano smo usmjerili na domaće tržište te odabrana strana tržišta. U cilju unificiranosti i konsolidacije planiranja i izvješćivanja, ali i što kvalitetnije povezanosti HTZ-a s regionalnim odnosno lokalnim turističkim zajednicama, donijeli smo i novu Metodologiju i standarde planiranja temeljene na novoj strukturi zadaća na svim razinama. Odlukom Vlade Republike Hrvatske, pokrenuli smo aktivnosti izrade Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, a s ciljem što boljeg funkcioniranja turističkih zajednica u procesu smo donošenja Uredbi o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent te Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu, koje se trenutno nalaze na e-savjetovanju“.

 

Kristjan Staničić: Sigurnost ostaje glavni kriterij za odluku o putovanju

STAINICICs 11 Goran StanzlPIXSELL

   Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić naglasio je kako je hrvatski turistički sektor u ovoj izazovnoj godini ostvario vrlo dobar rezultat koji daje blagi optimizam za 2021. godinu. „U ovom je trenutku izvjesno kako će pitanje pandemije korona virusa obilježiti i iduću godinu, pri čemu će čimbenik sigurnosti biti jedan od osnovnih preduvjeta u donošenju konačne odluke o putovanjima. Naše buduće aktivnosti ćemo još snažnije usmjeriti u digitalne kanale promocije i društvene mreže s fokusom na najbliža europska tržišta kojima su hrvatske destinacije lako dostupne cestovnim pravcima, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Mađarske i dr. Također, s obzirom da u budućnosti očekujemo rast domaćeg turizma u ukupnom rezultatu, planiramo i snažniju promociju turizma i posebnih turističkih projekata namijenjenih domaćim gostima“, zaključio je Staničić.

Na sjednici su članovi Turističkog vijeća usvojili i prijedlog Izmjena i dopuna Godišnjeg programa rada i financijskog plana u 2020. godini. Naime, zbog globalne pandemije i gospodarskih posljedica došlo je do smanjenja prvotno planiranih prihoda i rashoda Hrvatske turističke zajednice. Članovi vijeća informirani su o realiziranom turističkom prometu u dosadašnjem dijelu godine u kojem je u Hrvatskoj, prema podacima sustava eVisitor, ostvareno više od 54 milijuna turističkih noćenja, što predstavlja 50 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju.