Neke  su sadašnje mjere u poslovanju ugostiteljskih objekata samo privremene ali jednom je načinu posluživanja vjerojatno zauvijek odzvonilo.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je nove preporuke za rad ugostiteljskih objekata. Uz ranije preporuke vezane uz  razmak  od 1,5 metra između gostiju odnosno skupina gostiju kao i uslužnog osoblja i gostiju, precizira se da plohe stolova do dolaska gostiju budu prazne a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu a ukloniti klasične jelovnike koji su gostu dostupni za stolom. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i pića. Regulira  se i ulazak  gostiju u restoran pa se tako kaže da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina napusti prostor objekta te se stol i stolovi dezinficiraju.

Određuje se jedan zaposlenik koji poslužuje unaprijed točno određeni broj stolova kako bi se što više smanjio bliži kontakt zaposlenika i gostiju. Između naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora dezinficirati ruke.

Posebna pravila vrijede za ugostiteljske objekte u smještajnim kapacitetima i ostalima koji imaju buffet način posluživanja. U ovim objektima preporučuje se da tijekom posluživanja obroka posjetitelji održavaju fizički razmak od 1,5 metara, osim ako se radi o članovima iste obitelji. Preporučuje se da buffet način posluživanja bude proveden tako da postoji pregrada između gostiju i hrane i da jedan zaposlenik poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru.

Iako je riječ o preporuci, s obzirom na sadašnja iskustva i svijest o zdravstvenim rizicima, samostalno uzimanje hrane kao najčešća inačica posluživanja sa buffet stolova, najvjerojatnije trajno odlazi u povijest.