Nakon uspješnog prvog izdanja,  Svjetska turistička organizacija (UNWTO) i Baskijski kulinarski centar organiziraju drugo svjetsko startup natjecanje u gastronomskom turizmu.

Cilj ovog natjecanja je identificirati najbolja inovativna rješenja i one projekte startup tvrtki koje vode transformaciji ovog sektora i imaju pozitivan utjecaj u lokalnim zajednicama. Kod toga se naglasak stavlja na održiv razvoj i implementaciju pionirskih  rješenja  kojima startup tvrtke uvode nove i revolucionarne tehnologije i djeluju na principima novih poslovnih modela.    

Lani je na natječaj pristiglo više od 300 inicijativa iz 84 zemlje. Među tim projektima bilo je raznih prijedloga, od primjene novih tehnologija, inovativnih softera i novih inicijativa za razvoj turizma u zajednicama do prijedloga o održivom razvoju poljoprivrede… Ove godine uz potporu TUI Care Foundationa kandidati će se boriti za nagrade u dvije kategorije. U prvoj kategoriji identificirat će se inicijative koje uz inovativnost moraju imati i socijalni utjecaj, dok će se u drugoj kategoriji tvrtke boriti za nagradu „najrazornijeg“ projekta u gastronomskom turizmu.    

Natječaj za kandidaturu projekata otvoren je do 6. travnja, a pobjedničke tvrtke kojima će Baskijski kulinarski centar pružati podršku i implementaciji projekata  proglasit će se na 6. UNWTO Svjetskom forumu gastronomskog turizma. Ove godine  Forum će se održati od 1. do 4. lipnja u Brugesu u Belgiji.

„ S ovim natječajem identificiramo ključne tvrtke koje će oblikovati budućnost hrane i putovanja. Gastronomija i dalje dokazuje da svojim potencijalom stvara mogućnosti za  obogaćivanje turističke ponude i poticanje ekonomskog razvoja u destinacijama širom svijeta, osobito u ruralnim zajednicama i da se mjeri na globalnoj razini", istaknuo je Zurab Pololikashvili, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije.  „ U svijetu postoje poduzetnici koji promoviraju nove inicijative koje iskorištavaju potencijal turizma i gastronomije. Ovo natjecanje omogućava nam da  prepoznamo i podržimo poduzetničke talente u gastronomiji. Isto tako nam omogućuje da educiramo i pružimo alate koji pomažu poduzetnicima u razvoju projekata koji će se potencijalno transformirati i imati pozitivan utjecaj i na tvrtke i na odredišta, promovirajući gastronomski turizam kao alat koji jamči održivost destinacije", naglasio je Joxe Mari Aizega, direktor Baskijskog kulinarskog centra.