Na turističkoj karti svijeta Zagreb se profilirao kao zanimljiva city break destinacija te je veći broj dolazaka i noćenja gostiju realno očekivati i u nastavku godine.    

Foto: Arhiv Turističke zajednice grada Zagreba, Park Zrinjevac, autor J. Duval

U Zagrebu je u siječnju ove godine registrirano 61.509 gostiju i 132.180 njihovih noćenja ili deset posto više u odnosu na isti mjesec lani, pokazuju podaci Turističke zajednice grada Zagreba. Pritom je ostvareno 18.200 dolazaka domaćih gostiju, što je jedanaest posto više  te 43.309 inozemnih gostiju, što čini porast od devet posto. Najviše gostiju bilo je iz Italije, Bosne i Hercegovine, Južne Koreje, Njemačke i Srbije. Od ukupno registriranih noćenja, domaći turisti su ostvarili 38.312 noćenja ili osam posto više, dok su uz stopu rasta od deset posto inozemni turisti zabilježili 93.868 noćenja. Po broju ostvarenih noćenja inozemnih gostiju prvih pet mjesta zauzimaju Italija, Bosna i Hercegovina, Njemačka, Sjedinjene Američke Države i Srbija.

„Ovo deset postotno povećanje dolazaka i noćenja možemo zahvaliti početku našeg predsjedanja Vijećem Europske unije, ali i činjenici da smo se kao zanimljiva city-break destinacija uspjeli pozicionirati ne samo na karti Europe, već i na karti svijeta. Tome u prilog govori i porast u noćenjima gostiju iz SAD-a od čak 41 posto, čemu su pridonijele intenzivne marketinške aktivnosti TZGZ-a na tom tržištu. Posebno bih istaknula dobru suradnju TZGZ s Predstavništvom Hrvatske turističke zajednice u New Yorku. A, osim toga, proveli smo i online kampanju sa poznatim Smithsonian Magazine-om koji obrađuje teme popularne kulture, povijesti, umjetnosti i inovacija na pregledan i širokoj publici zanimljiv način.“, izjavila je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.

Naime, kroz 2019. godinu TZGZ je ostvarila suradnju s renomiranom američkom Smithsonian Institution, putem čijeg je online magazina promovirana zagrebačka turistička i kulturna ponuda. Za tu svrhu kreirana je posebna internetska stranica posvećena kulturnoj ponudi: http://culture.infozagreb.hr/, a  kampanja TZGZ-a ostvarila je uspjeh među čitateljima koji su na člancima o zagrebačkoj turističkoj i kulturnoj ponudi potrošili čak dva i pol puta više vremena, nego na drugim člancima tog tipa.

Uz hrvatsko predsjedanje Vijećem Europske unije koje traje do kraja lipnja, na dolazak većeg broja turista svakako će utjecati razna događanja. Tako se već idući mjesec očekuje četvrti po redu Festival svjetla Zagreb, koji obilježava početak proljeća i sezone brojnih događanja na otvorenome.