Prema rezultatima Mastercardova istraživanja u posljednjih godinu dana Europljani su postali skloniji eksperimentiranju s pripremom hrane, što je dobar pokazatelj za turističke radnike kakve bi programe i proizvode trebali kreirati za goste.

Rezultai tog istraživanja pokazuju da je 58 posto Europljana poboljšalo svoje kulinarske vještine, dok je za čak dvije trećine ispitanika druženje s prijateljima i obitelji oko stola postalo novi najomiljeniji način provođenja slobodnog vremena. Tako je prosječna europska obitelj u pripremi omiljenih jela lani provodila gotovo dvadeset sati tjedno, što je porast od nevjerojatnih 38 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Novo Mastercardovo istraživanje pokazuje da je pandemija koronavirusa ostavila značajan trag na kulinarske vještine Europljana – sve više vremena, stanovnici „Starog kontinenta“ provode eksperimentirajući s receptima, a 65 posto ispitanika izjavljuje da se u kuhinji osjećaju samouvjereno. Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje. Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je u brojci od 47 posto ispitanika koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela.

Osim praktičnosti, priprema jela kod kuće potaknula je 53 posto Europljana na vođenje zdravijeg načina života, a njih 49 posto na učenje novih vještina. Pritom 55 posto ispitanika  

ističe da priprema i degustacija jela utječu na veću povezanost među članovima obitelji, dok 71 posto anketiranih navodi da će pozitivnu naviku okupljanja bližnjih oko stola održavati i u budućnosti.

Hrana 2

Pored praktičnosti i učenja novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51 posto ispitanih ističe da su prošle godine, u svom domu, ugostili prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. Njih 22 posto odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63 posto izjavljuje da će večere biti redoviti događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.

Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitani je tijekom 2020. po prvi je put namirnice kupio online. Kod toga je 29 posto ispitanika izjavilo da su više potrošili na namirnice prilikom online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka. Pritom više od trećine ispitajnika, odnosno njih 34 posto navodi da će nastaviti kupovati namirnice putem interneta, čak i nakon ukidanja postojećih ograničenja.

Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane te dekorativne detalje – svi ovi tržišni segmenti bilježe pravi mali „bum“. Uz to, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu – 18 posto ispitanih istaknulo je ulaganje u pametne zvučnike, a 20 posto izdvojilo kupnju prigušivača za osvjetljenje.

„U posljednjih dvanaest mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo kulinarskom procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane, nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana“, rekla je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu. „Pružanje nezaboravnih iskustava i radost prilikom pripreme hrane postali su neprocjenjivi trenuci koje sve više dijelimo sa svojim bližnjima.“

Popis najpopularnijih jela diljem Europe:

  • UK i Irska - Pečenka
  • Francuska - Palačinke
  • Italija - Špageti carbonara
  • Njemačka - Goveđa rolada
  • Španjolska - Tortilje
  • Poljska - Naleśniki
  • Rusija - Kotleti
  • Ukrajina - Boršč
  • Turska - Köfte
  • Mađarska - Palacsinta
  • Rumunjska - Mămăligă
  • Nizozemska - Stamppot
  • Portugal - Bacalhau a bras
  • Švedska - Kottbullar
  • Belgija - Frieten
  • Češka - Gulaš
  • Austrija – Bečki odrezak
  • Slovačka - Kapustnica